جدیرترین اخبار :
  • تجلیل و تکریم از معلمان، سرمایه های فرهنگی
  • پیام تسلیت اعضای هیات مدیره درپی درگذشت عموی مدیرعامل سازمان
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر انرژی پاک
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار خبر داد

انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی چابهار با یکی از برندهای معتبر کشور

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/09/14 | تعداد بازید :520
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ۲۸ فرصت از ۶۰ زمینه سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان در این منطقه واقع شده است، از انعقاد قراردادی به ارزش ریالی یک همت با همکاری یکی از برندهای معتبر کشور در حوزه گردشگری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، محمد هدایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد چابهار، گفت: این منطقه به عنوان یکی از مناطق آزاد هفتگانه ایران اسلامی است که سال‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند اما به اعتقاد بسیاری یک تغییر جهت و جهشی از سال ۱۴۰۰ در منطقه آزاد چابهار اتفاق افتاده است.

وی افزود: منطقه آزاد چابهار با ۸۲ هزار هکتار مساحت جزء مناطق آزاد بزرگ کشور به شمار می‌آید که دسترسی به اقیانوس هند و مجاورت با تنها بندر اقیانوسی ایران از مزیت‌های مهم این منطقه آزاد است. سیاست‌های کلی در رابطه با مناطق آزاد از طرف دولت سیزدهم تحت عنوان «جهانی شدن» ابلاغ شده است. به همین منظور این مناطق ارتباطات قوی با کشورهای همسایه و همجوار در مسیر توسعه‌ای خود در تعاملات اقتصادی برقرار کرده‌اند که بارقه امیدی برای آینده بهتر کشور را نسبت به گذشته روشن کرده است.

هدایی درباره فرصت‌های موجود در منطقه آزاد چابهار برای سرمایه‌گذاران، اظهار داشت: حدود ۶۰ فرصت گردشگری خاص در سیستان و بلوچستان شناسایی شد که نزدیک به ۲۸ فرصت آن در محدوده سرزمین‌های منطقه آزاد چابهار قرار گرفته است. خوشبختانه در همین هفته قراردادهای بسیار خوبی در حوزه جذب سرمایه‌گذاری برای ایجاد اقامتگاه‌های متناسب با فرهنگ مردم با ارزش ریالی بالغ بر هزار میلیارد تومان با یکی از برندهای مطرح کشور منعقد شد.

وی ادامه داد: در مسیر جذب سرمایه‌گذاری توانسته‌ایم با برندهای بزرگ فعال در صنعت گردشگری مانند علی بابا قراردادهای مهمی را منعقد کنیم که امیدواریم در بهمن‌ماه امسال کار اجرایی آنها آغاز شود. با ارتقای زیرساخت‌ها و همکاری سرمایه‌گذاران می‌توانیم با استفاده از جاذبه‌های جذاب منطقه آزاد چابهار، یکی از تفرجگاه‌های بنام در حوزه گردشگری ایران را ایجاد کنیم. اولین واحد اقامتی منطقه آزاد چابهار در اسفندماه به بهره‌برداری خواهد رسید که از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار درباره رویکرد این منطقه از حضور در نمایشگاه اوراسیا، گفت: همانطور که اشاره شد، سیاست دولت در برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و همجوار بنیان گذاشته شده است. در این راستا ما نیز باید ارتباط اقتصادی خود را با کشورهای همسایه تقویت کنیم. کشورهای اوراسیا که همگی از کشورهای همسایه ایران هستند، پتانسیل‌های خوبی را دارا می‌باشند که باید در ارتباطات نزدیک برای شناسایی یکدیگر در جهت تسهیل مراودات اقتصادی میان فعالان این حوزه بهره‌برداری کنیم.

وی اضافه کرد: رویداد مهم اوراسیا برای شناسایی امکانات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در راستای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای این حوزه طراحی شده است. 

معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار همچنین درخصوص دلایل علاقمندی فعالان بازار سهام و سرمایه ایران به سرمایه‌گذاری در این منطقه، گفت: طبق جلساتی که امروز با شرکت‌های فعال حوزه بازار سرمایه داشتیم، متوجه شدیم این شرکت‌ها علاقمند هستند تا برای بررسی جوانب راه‌اندازی صنعت خودرو و ترانزیت کالا در منطقه آزاد چابهار حضور پیدا کنند. معتقدیم که به هر میزان بتوانیم این زمینه فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری را به مخاطبان بشناسانیم، زمینه بیشتری را برای سرمایه‌گذاری و توسعه فراهم خواهیم کرد.

محمد هدایی با تاکید بر وجود مشوق‌های بسیار در حوزه سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در ایران، گفت: معافیت‌های مالیاتی و امکان مالکیت ۱۰۰ درصدی برای سرمایه‌گذاران خارجی به همراه معافیت عوارض گمرکی برای ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه در محدوده مناطق آزاد از جمله این مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران مناطق آزاد کشور تبیین و ابلاغ گردیده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار درباره روش‌های تامین مالی تبیین شده در این منطقه اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰برای این مهم، روش‌های تامین مالی نوین از جمله؛ انتشار اوراق صکوک و مرابحه و استفاده از تسهیلات ال.سی‌های داخلی را اجرا کردیم که دارای مراحل اداری پیچیده‌ای بود که این امر نیز تسهیل شد و اولین مورد قرارداد در این زمینه به انجام رسیده است. ۳۶ هزار میلیارد ریال در سال جاری اوراق صکوک انتشار یافت و برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال را درنظر گرفته‌ایم.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل